hiln.blogg.se

Fantasy i verkliga livet. Såsom en författare kan uppleva det.

Marknadsföring ??

Publicerad 2018-08-03 15:10:53 i Allmänt,

Att marknadsföra en bok är tydligen mer än en heltidssyssla.
 
Pliktexemplar, bibliotekstjänst, bokinfo, bestämma priser till bokhandel och bibliotek samt vid direktförsäljning och kompispriser, postens och deras konkurrenters olika fraktpriser, vara beredd att starta mitt företag igen.
 
Releaseparty, bildspel, fantasydräkter, visitkort, foldrar, affischer, eget kvittensblock, uppdatera facebook & instagram & hemsidan och den här bloggen, länka till mina youtube-kanaler, genomföra nya plåtningar, träna på att göra snygga signeringar med bläckpenna.
 
Kontakta närradion, lokalradion, dagstidningar, veckotidningar, diverse bokförslag, fantasyföreningar, bok-bloggare, besöka bokhandlare, marknader och inte minst bokmässan i Göteborg.
 
Var ska man börja? Jag åker nog till gymmet och bastun, så jag får fundera på saken en stund. :) 
 
(bilden togs för två år sedan på bokmässan i Göteborg)
 
)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Forskare, författare, fotograf & funderare.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela